Loading Likes...
W przypadku gdy w naszej aplikacji mamy bardzo dużo warunków decyzyjnych łatwo jest się nam pomylić, a kod staje się mniej czytelny. Z pomocą nadchodzi instrukcja switch.
Budowa switch’a
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
|
using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace program { class Program { static void Main(string[] args) { switch (ocena) //wewnÄ…trz klamer podajemy porównywany parametr { case WARTOSC1: // piszemy słówko case, nastÄ™pnie porównywanÄ… wartość, w tym przypadku ocena jest integer // zrób coÅ› break; // nastÄ™pnie piszemy break, symbolizujÄ…ce wykonanie siÄ™ warunku i wyjÅ›cie ze switcha case †2: // zrób coÅ› break; case †3: // zrób coÅ› break; default: //domyÅ›lnie // jeżeli żaden warunek powyżej nie zostanie speÅ‚niony break; } } } } |
A tutaj praktyczny przykład zastosowania switcha.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
|
using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace program { class Program { static void Main(string[] args) { int ocena = 3; switch (ocena) { case 1: Console.WriteLine("Ocena = 1"); break; case 2: Console.WriteLine("Ocena = 2"); break; case 3: Console.WriteLine("Ocena = 3"); break; case 4: Console.WriteLine("Ocena = 4"); break; case 5: Console.WriteLine("Ocena = 5"); break; case 6: Console.WriteLine("Ocena = 6"); break; default: Console.WriteLine("Ocena nie została wpisana"); break; } } } } |
Uwaga, w niektórych jÄ™zykach programowania mogÅ‚eÅ› spotkać siÄ™ z niedomykaniem case’ów breakiem. W C# nie można stosować tej praktyki.
Pasjonat informatyki, bloger.
Full-stack Developer
Technologie:
- ASP.NET MVC
- ASP.NET CORE
- Angular 2+